و مام گزارش جلسه هیاتهای جدید

منوی اصلی


نویسندگان


آرشیو موضوعی

قوانین مرتبط با پرستاری

کمیته ی پیگیری مطالبات

نشریه

شکایت جهت افزایش حقوق

لینک دوستان

ابزار وبلاگ

خرید لایسنس نود32

جیرجیرک مرداب

عنوان لینک

ردیاب جی پی اس ماشین

ارم زوتی z300

جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران و آدرس parastaraneiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 575
بازدید کل : 22137
تعداد مطالب : 245
تعداد نظرات : 493
تعداد آنلاین : 1



آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران


لوگوی دوستان


بر چسب ها




و مام گزارش جلسه هیاتهای جدید

سه شنبه 10 شهريور 1394

روز گذشته یی دوشنبه نهم شهریور ماه جلسه ای به دعوت افرادی نامشخص برای پرستاران با اهدافی نا مشخص برگزار شد که گزارشی از آن رات به صورت تحلیلی ارائه می دهم.

اول بانیان جلسه است که در تماسها با اعضای هیات مدیره ها خود را نظام تهران معرفی کرده اند. طبق تماسی که با جناب جعفری رییس شورای عالی داشتیم ایشان فرمودند که این جلسه از طرف شورای عالی برگزار نمی شود و البته بعد برگزاری هم مشخص شدهکه چنین بوده و از اعضای شورای عالی فقط پنج یا شش نفر شرکت داشتند که البته اگر خانم جعفری (که عدالت خواهی را به داعش نسبت داد) از لاهیجان و جناب کوروش نادری از آبادان را جزو هیاتهای جدید حساب کنیم. لذا اگر جلسه از طرف شورای عالی بود که رئیس شورا باید در جریان می بود!!!!!

بنابر این استفاده از اسم شورای عالی یا هیات تهران برای دعوت به جلسه خودش شبهه برانگیز و غیر اخلاقی است و قطعا پشت این کار غیر اخلاقی نمی تواند خواسته یا نیتی اخلاقی وجود داشته باشد.

اما مورد بعدی موضوع جلسه بود که به تمام همکاران که بارها مورد تماس و خطاب قرار گرفته بودند گفته شده بود جلسه ی اداری برگزار می شود.اما به خبر سایت نظام که توسط روابط عمومی منتشر می شود دقت بفرمایید:

((به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری، اجلاس هیئت مدیره های جدید سازمان نظام پرستاری روز دوشنبه از ساعت 8 و 30 دقیقه صبح تا ساعت 17 در دانشکده پرستاری،مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود.

در این اجلاس اعضای هیئت مدیره های چهارمین دوره سازمان نظام پرستاری در سراسر کشور با حضور اعضای شورای عالی این سازمان به بررسی آخرین موضوعات مورد نظر جامعه پرستاری از جمله قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری می پردازند و برای هماهنگی بیشتر به بحث و تبادل نظر می پردازند.))

اما مورد بعدی دعوت از روسای دور سوم و چهارم همزمان بود که فقط برای افزایش تعداد نفرات انجام شده بود.حضور جناب میرزابیگی در جلسه ی اداری هم از آن ترفندهای اداری سازی بود.

از اینها که بگذریم عده ای از همکاران می فرمایند که توفیری ندارد که چه کسی جلسه گذاشته، بلکه شرکت در جلسه مهم است!!! من به شدت با این دیدگاه مخالفم و این دوستان توجه ندارند که جلسات را باید به اهداف و خروجی نسبت به آن اهداف سنجید و گرنه خود جلسه هدف نیست و وسیله ای است مترقی برای مذاکره و حل مشکلات.....

توجه داشته باشید که قرار نبود در این جلسه وزیر حضور یابد یا سخنان سخیف وزیر مورد اشاره و بررسی قرار بگیرد و بیشتر هدف اعلام شده (بررسی قانون تعرفه گذاری ...) بود که چند سال است دارد بررسی می شود.

لذا شرکت در این جلسه که بین خودمان بود لزومی پیدا نمی کرد .ما خودمان تعرفه گذاری را قبول داریم و دنبال اجرایش هستیم، باید در جلسات راهکارهای اجرای آن و البته رسیدگی به مسائل روز پرستاری از جمله اخراج تعدادی از پرستاران که در مراکز مختلف و به شکل خاموش و روشن انجام شده  و بیانات و افاضات وزیر محترم راجع به پرستاری و ....و نیز سایر مسال به روزتر بحث و تبادل نظر قرار می کرفت البته با بانیان مشخص جلسه.

وقتی نه رییس نظام تهران و نه رییس شورای عالی در جریان این ماجرای برگزار کنندگان جلسه نبودند و خود برگزار کنندگان هم شفافیت در دعوت نداشتند و واضح نبود دعوت از طرف چه کسی و به چه منظوری است چگونه می شود شرکت کرد؟

اما گزارش جلسه:

گزارش جلس و فایل صوتی گفته های وزیر محترم به طور کامل در فضای مجازی در اختیار همکاران توسط پرستاران زحمتکش عدالت خواه قرار گرفته و من یک تحلیل کلی ارائه می دهم:

تعداد حاضرین با احتساب کارمندان سازمان نظام پرستاری و خدمات و مسئولان پذیرایی و ... حدود شصت نفر بود و از این تعداد 6 نفر از اعضای شورای عالی سه نفرشان در هیاتهای جدید منتخب نیستند ، و حدود 10 نفر از روسای قبلی هیاتها و30 نفر از روسای جدید هیاتها حضور داشتند. پس از نظر آماری همین سی نفر اخیر قابل محاسبه و نظر است.

تعدادی از این همکاران برای جلسه ی اداری و افزایش اطلاعاتشان حضور یافته بودند و در همان ابتدای جلسه هم متوجه شدند که هدف جلسه چیز دیگری بوده و تبلیغ افرادی خاص برای انتخابات شورای عالی می باشد و البته به همین موضوع اعتراض کرده و از پیگیری اهداف توسط افراد خاص جلوگیری کردند.

در نهایت هم جلسه مانند جلسات قبل خروجی خاصی نداشت  وتنها به گله گزاری و بیان مواضع پرستاران عدالت خواه و ....وانتقاد از عملکرد نظام دوره ی قبل و بویژه ریاست کل نظام و(بیشتر در قامت معاونت وزیر) گذشت.

در نهایت بدون هماهنگی قبلی و خیلی خود جوش و نظر به اعتراضات مکرر شرکت کنندگان نسبت به اظهارات وزیر در مجلس ، با هماهنگی دکتر رئیس زاده  جلسه نظر به تعداد اندک همکاران شرکت کننده به وزارت بهداشت منتقل و در حضور وزیر بهداشت انتقادها و پیشنهادات مطرح شد.

اما این جلسه که دقیقا مباحثش مانند جلسه ی دبیر کل خانه ی پرستار با وزیر بود ( چند روز بعد از آن جلسه وزیر در مجلس حاضر شد) که در نهایت یک خروجی مشترک داشت وآن هم اینکه وزیر اختیارات حوزه ی پرستاری را به عهده ی معاونت پرستاری نهاده(که طبیعتا هم همینطور باید باشد) و وزیر هیچ اطلاعی از تعرفه های پرستاری و بسته های خدمتی و ... ندارد و مخالفتهایشان فقط زیر سایه ی الطاف معاونت محترم پرستاری بوده و هست.

حتی در فایل صوتی منتشر شده وزیر محترم درباره ی طرح بهیاری جدید هم اطلاعات کاملی نداشته و اطلاعاتی نادرست و غلط به ایشان منتقل شده است.(حالا نمی دانم چرا وزیر این همه اصرار دارد که این کانال نادرست را که اطلاعات غلط از بالا به پایین و از پایین به بالا منتقل می کند را حفظ نماید؟)

به هر حال با این اوصاف و بررسی گفته ها و شنیده ها و دیده ها حقانیت هر چه بیشتر گفتمان عدالت خواهی و لزوم حذف برخی از انحصار طلبان و خود بینان از پرستاری بیشتر و بیشتر نمود پیدا می کند.

امیدوارم وزیر بهداشت این بار و برای شورای عالی از اعمال نفوذ و قدرت افراد برای مهندسی انتخابات ممانعت کند تا در سایه ی کی انتخابات بی حرف و حدیث و رقابتی سالم شورای عالیی تشکیل شود که مورد قبول  جامعه ی پرستاری بوده و پیگیریها از کانال این شورا انجام شود.

به امید حق و حقانیت و حاکم شدن قانون در سیستم درمان و پرستاری

محمود عمیدی -پرستار بالین

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 11:27



درباره



این وبلاگ تنها با هدف ایجاد اتحاد و همدلی بین پرستاران، اطلاع رسانی قوانین و شرح وظایف پرستاران،بررسی مشکلات پرستاران و پیدا کردن راهکارهای مناسب برای اینها ایجاد شده است. لطفا با مراجعه به وبسایت parastaraneiran.com وثبت نام و عضویت در آن و عضویت در همین وبلاگ در ایجاد یک گروه قدرتمند و منسجم برای پیگیری مسایل پرستاری و اجرایی کردن قوانین حوزه ی پرستاری مشارکت فرمایید. هدف اصلی اطلاع رسانی است و معتقدم که بزگترین مشکل سیستم پرستاری عدم اطلاع رسانی به موقع است. به امید موفقیت به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل که گر مراد نیابم، بهقدر وسع بکوشم
amidimahmood@yahoo.com


مطالب پیشین

قوانینی برای خندیدن
تعدیل نیرو
روز پرستار 94
نظری گذری بر اختیارات سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام پرستاری
تلاشها برای ایجاد اختلاف ادامه دارد ....
شعری در وصف این روزهای پرستاری
تبعید
تکریم همکاران
همه چیز درباره ی مرخصیها
اعتراض به قضاوت نا عادلانه
واکنش عجیب
مرگ خوب است ولی برای همسایه!!!!
روسای هیاتهای جدید
یک جلسه و این همه مانور؟؟؟
بیانیه ی انجمن اسلامی دانشکده ی پرستاری دانشگاه ع. پ. تهران
و مام گزارش جلسه هیاتهای جدید
یک مقایسه ی غیر منطقی
خواب زدگی
پرستاری مرد....
یک پیشنهاد به وزیر بهداشت




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by parastaraneiran